
Het rekenniveau daalt en steeds meer leraren maken zich zorgen. Wat gaat er mis? En vooral: hoe kunnen we het beter doen? In deze aflevering spreekt Marcel Schmeier, onderwijsadviseur en expert in rekenonderwijs, over: 🔹 Waarom expliciete directe instructie (EDI) werkt 🔹 Het belang van automatiseren en herhaling 🔹 Waarom zelfstandig werken in de rekenles beperkt moet worden 🔹 Hoe je rekenlessen concreet effectiever maakt 🎧 Luister nu en ontdek wat écht werkt in de klas! Shownotes De Leraar Effectief omgaan met verschillen in de les Ontdek hier het hele vormingsaanbod van het Expertisecentrum Onderwijs en Leren! Volg Buiten De Krijtlijnen op Twitter, Instagram of LinkedIn. 🎓 Vorming klasmanagement op 25 augustus in Antwerpen Samen met het Expertisecentrum Onderwijs en Leren organiseren we twee vormingen rond klasmanagement: – Voor het basisonderwijs met Karlien Tiebout → Inschrijven – Voor het secundair onderwijs met Gert Verbrugghen → Inschrijven Beide sessies zitten vol praktische tools voor een sterke start van het schooljaar.